BESTÄLLNINGAR OCH LEVERANS
Beställningar behandlas så snart som möjligt av Greta.
På grund av coronaviruset är samtliga speditörer (PostNord, DHL, Bring, Airmee mm) högt belastade. Förseningar av leveranser kan därför förekomma. Ändrade förhållningssätt kring kvittens av paket kan också variera mellan respektive speditör.
Läs mer om PostNords hantering kring kvittens här.
Leveranstid
– Leveranstiden skiljer sig mellan de olika produkterna på Webbplatsen. Specifik information om leveranstid finns under respektive artikel samt på produktsidan.
– Vid fördröjningar informerar Greta Kunden snarast möjligt om detta.
– Angivna leveranstider är ungefärliga och garanteras inte av Greta.
Leveransinformation
– Vid beställning av varor från olika varumärken kan flertalet leveranser ske.
– Leveranser sker till närmaste ombud eller hem till Kunden beroende på vikt och volym.
– Hemleveranser sker som standard till din tomtgräns, port eller garageuppfart.
Frakt
– Ordrar levereras fraktfritt, om inte annat framgår. Frakt till vissa delar av landet kan vara svårt beroende på tillgänglighet och produktval. Vissa adresser i landet kan därför vara omöjliga för oss att leverera till. I de fall Greta inte kan leverera tar vi kontakt med dig som kund. Om du som kund bor på en ort, ö eller adress som Greta inte har möjlighet att leverera till kan även leveransen ske till närmaste ombud eller terminal.
– Om en kund avbryter en order av en redan skickad produkt ansvarar kunden för den extra fraktkostnaden som returen innebär. Detta gäller även returer/ångrade köp.
– För alla paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 195 kr.
– För alla paket som skickas med hemleverans som önskas returneras debiteras kund för del reella fraktkostnaden.
– På greta.se är det endast möjligt att beställa och få produkter levererade inom Sverige