REKLAMERA EN VARA
Greta rekommenderar Kunden att alltid kontrollera varan vid leverans för att säkerställa att den är riktig och felfri. Vid reklamation skall Kunden kontakta Greta via (kontakta oss) och uppge ordernummer och orsak till reklamation. Därefter kommer Kunden överens med Greta om hur retur och ersättning skall hanteras. Vid godkänd reklamation ersätts Kunden för eventuell returfrakt.
ÅNGER / ÖPPET KÖP OCH RETUR
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 90 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du som kund bekostar alltid returfrakten. Önskar du skicka varor i retur behöver du alltid kontakta oss innan varorna skickas. Kunden har 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen.
För att ångerrätten skall gälla ska varan kunna säljas som ny och varan och originalförpackning återlämnas i väsentligen oförändrat skick.
Du har inte ångerrätt om på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Detta innebär exempelvis att om avtalet gäller en tillverkningsvara som skapas på beställning av Kunden gäller inte ångerrätten. Kunden har dock bytesrätt och reklamationsrätt.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Varan måste vara i säljbart skick med en oskadad originalförpackning.
Vid utövande av ångerrätten måste Kunden först kontakta Gretas kundservice via (kontakta oss) och uppge ordernummer, vilken produkt som önskas återlämnas samt orsaken till utövandet av ångerrätten.
Greta ska betala tillbaka vad Kunden har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnaderna.
Återbetalning av varan skall ske snarast eller inom 30 dagar från den dag då Greta tog emot returen. Returkostnaden betalas av Kunden. Returen skall skickas med företagspaket åt den adress som Kunden och Greta i kontakt med varandra kommit överens om.